14 Eylül 2017 Perşembe

Yunanca Temel Fiiler #3

Bu seride, her yazıda Yunanca 10'ar temel fiil öğreneceğiz ve şu an serinin üçüncü yazısını okuyorsunuz. Metnin en alt kısmına ilk iki yazının linklerini de iliştireceğim.

Öncelikle dilerim bilhassa başlardaki tüm zorluklara rağmen, Yunanca öğrenme maceranıza dört elle, pes etmeden sarılmış durumdasınızdır. Zira o ilk bariyeri aşanlar bu özel lisanı konuşma yolunda aslında en büyük adımı atmış oluyor. :)

Her zamanki gibi sırasıyla "Yunancası, okunuşu, Türkçesi" şeklinde fiilleri okuyabilirsiniz. En sona ise * işaretinin yanına Latin harfleriyle nasıl yazmanızı önerdiğimi göreceksiniz.

Ayrıca tüm fiilleri 1. tekil şahısta ve şimdiki zamanda yazacağım (geliyorum, seviyorum vb). Fiillerin diğer kişi çekimleri için yardım alabilirsiniz veya kendi çekimlediğiniz fiilleri kontrol için mail ile tarafıma iletebilirsiniz. Bir defter edinip not almayı unutmayın derim.


Midilli (Lesvos) Adası'ndan içi peynir dolgulu kabak çiçeği kızartması ile başlayalım o zaman. :)



Τα ρήματα (Ta rimata) : Fiiller  

Δέχομαι (dehome) : Kabul ediyorum

Αρνιέμαι (arnieme) : Reddediyorum

Στεναχωριέμαι (stenahorieme) : Daralıyorum, Üzülüyorum

Χαλαρώνω (halarono) :
Rahatlıyorum


Βρίσκω (vrisko) : Buluyorum

Χάνω (hano) : Kaybediyorum, Kaçırıyorum (tren vs.)


Προσπαθώ (prospatho) : Deniyorum, Çabalıyorum

Τρελαίνομαι (trelenome) : Deliriyorum, Çıldırıyorum (mecaz veya gerçek anlamda)

Διαλέγω (dialego) : Seçiyorum

Προτιμώ (protimo) : Tercih ediyorum


Not: İlk 10 fiillik paketi bu yazıda da bitirmiş oluyoruz. Bu noktada kelimeleri parantez içlerinde bulunan "okunuşları" gibi yazmamanızı tekrar önereceğim. Zira bu oldukça kötü görünen hatalı bir kullanım. 

Örneğin
Τρελαίνομαι fiilini "trelenome" olarak - okunuşu gibi yazmak yerine "trelainomai" olarak yazmaya özen gösterirseniz, bu aynı zamanda "dilbilgisi kurallarına da hakimim" anlamına gelir.
 
Bir sorunuz olursa veya bu fiilleri cümle içinde kullanıp kontrol ettirmek isterseniz vesaire, onlineyunanca@hotmail.com adresine mail yazabilirsiniz her daim.


Yunanca Temel Fiiller #1
Yunanca Temel Fiiller #2
 
Başarılar, καλή επιτυχία!

Melis




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder